här har ni massa tankar osorterat

Jag brukar i vanliga fall vara grym på att skriva tal och sedan en jävel på att presentera dom men det är bara för att jag alltid har en åsikt om saker och ting. Just nu är allting väldigt snurrigt i mitt huvud, utan rutiner så blir allting kaos. I sverige så har jag strikta rutiner, jag går upp halv sju går till skolan, pluggar i skolan (vilket jag inte gör här), jag går hem och äter mat för att sedan åka iväg och träna. Träningen för mig är väldigt viktig, den gör att jag har tider då jag verkligen inte kan göra någonting annat och det gör också att det ställs krav på mig på fritiden att NU måste jag plugga, eller just dom tiderna har jag tid att träffa dig eller dig. Detta ger mig ett problem här i Spanien. Jag gör ingenting, jag bara flyter med och sen när jag måste göra nånting så gör jag det inte. Jag känner fortfarande att jag är på semester fast en rolig sådan. Jag förstår folk som inte tränar, det är skönt att gå runt och bara ha hur mycket fritid som helst, och jag önskar att jag kunde ha det så och att jag hade tillräckligt med självdisciplin för att kunna ha fritid. Att inte ha självdisciplin är ens egen fiende, det förstör för än själv och man glädjer sig inte lika mycket över den fritiden man har när man väl har den. Jag insåg just hur mycket jag saknar min träning, att ha ett lag att gå till, där jag har krav på mig att inte tänka på något annat än just att träna och bara köra slut på var enda muskel i hela kroppen så det inte finns ork kvar att tänka på skola, kompis problem eller killar. För mig är att träna en frihet, en frihet från mina egna tankar.

Nu blev det här en mess verkligen, jag bara släpper ut alla tankar jag har och de kanske inte hamnade i ordning och de hade verkligen ingen rödtråd som alla svenska lärare tjatar om. Nu ska jag försöka få fram lite vettiga saker som jag sedan ska läsa upp imorn på svenskan.

Måste bara säga att spanjorer är idioter! Jag ska ge en förklaring också. De går till jobbet för att sedan gå hem 3 timmar senare och sova istället för att stanna kvar på jobbet och bara göra klart för att sedan kunna släppa allt och bara vara, det är det jag kallar för frihet, när man inte har nått måste. Just nu känner jag bara att jag måste gå hem och göra det och det och jag gör det aldrig. Så det blir aldrig frihet för jag är inte fri i huvudet. Frihet är inte att inte ha något att göra utan frihet är när man känner att man har gjort något som är viktigt och sen kan man få njuta av att man har gjort nått bra och att man kan få slippa göra något ett tag.

Orddiaree, står inte mycke vettiga saker men ni kan ju tänka er vilken oordning det är inne hos svampbob just nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0