tro det eller ej....

Men Larsson pluggar!!!!!
Jag har just gjort klart spanskaläxan och har faktiskt gjort den jävligt bra! Nu blir det matte fram till typ 20 i 9 för då ska jag hem till Fille! DET ÖSER NER HÄR I SPANIEN! Det är som att jag är tillbaka i Sverige förutom att det är mycket fuktigare i luften så man fortsätter vara blöt resten av dagen....

Imorn har jag debatt i samhälle om merkantelismen, det är nog utan att överdriva det tråkigaste en lärare någonsin har kommit på faktiskt. Lärare är mästare på att komma på tråkiga saker men det här slog bannemig rekordet!

Jag hade också en rolig diskussion med min lärare i tisdags som jag glömde berätta om.
Många vuxna tror att vi ungdomar är i skolan för att lära oss, vilket vi typ är. Framförallt är vi i skolan för att vi måste och för att få betyg. Nu var det så att våran historialärare, även fast han bara är 28, sa att vi inte bara kan tänka på betygen. Han har helt rätt, vi kan inte bara tänka på betygen men det finns inte en chans på jorden att han kan tro att vi gör en uppgift utan att vi tänker på betygen. Vi sitter inte hemma och tänker "åh vad roligt att jag lär mig det här nu." Visst är det ett plus om man råkar tycka att ämnet man läser om är intressant, det kommer också säkert påverka betyget om man tycker så, men fortfarande så kommer vi sitta och tänka "undra om jag får ett C eller D på den här uppsatsen". Det går inte att undvika och jag tycker att han var så korkad och naiv när han stod där och sa att vi inte ska tänka på betygen.

Jag pluggar nu då. Nu när jag har fått det av min hjärna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0