Ang. legalisering av prostitution

Nu ligger det till sà hÄr att jag ska i en ämnesintegrering i skolan skriva en debattartikel pà engelska. Av rubriken kanske ni förstàr om vad.
 
Alla har sina olika àsikter om vad de tycker är rätt och fel med sex men generell sett sà är det väldigt tabubelagt ämne. Det stora problemet är väl kanske inte prostitution utan snarare hur man ser pà kvinnan i samhället. Om inte normen om att kvinnor inte har sex och att det är mannen som har övertaget skulle finnas sà skulle de här fràgorna inte ens uppstà.
För mig är argumenten till varför man skulle legalisera prostitution självklar. Att man som "hora" "manshora" eller vad man vill kalla det,alltid ska ha rätt till sin egen kropp och att man ska kunna fà sjukvàrd utan att man ska bli anmäld för sexförsäljning. Alltsà, bara för att synliggöra, PROSTITUTION KOMMER ALLTID FINNAS ÄVEN OM VI GÖR DET LAGLIGT ELLER INTE!!!!!! Ända skillanden är att kvinnor kommer fortsätt bli förstryckta av män och att de som blir sàlda av hallickar inte harmöjlighet att gà till polisen med det för att de själva dà kommer bli anmälda, sà de väljer hellre att leva under förtryck och vàld.
 
Det de personer som är emot legaliseringen hävdar Är att man snarare uppmuntrar hallickars och människohandlares jobb än att förhindra det och att det kommer leda till att allt fler väljer att sälja sin kropp.
Ja, första pàstàendet kan jag väl inte direkt hàlla med om, snarare att de flickor och kvinnor som med tvàng màste sälja sina kroppar kan komma därifràn och kanske till och med anmäla.
Det andra argumentet kan jag hâlla med om, men jag kan inte se det som en negativ sak. I sà fall är det ett val som den personen har valt att göra. `Dà kan man självklart fràga sig hur mycket val den hÄr personen egentligen hade. Hens livssituation kanske tvingade hen till att göra det. En del säger att det inte är nàgon som skulle välja att vara prostutierad, men kolla bara pà alla porrstjärnor som älskar att ha sex, och till och med framför kameran, om de tycker om det sà betvivlar jag att det inte finns folk som med vilja skulle välja att sälja sin kropp.
Om prostitution blev legaliserad sà skulle den branchen kunna vara precis lika hälsosam som vilket jobb som helst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0