170€ på mitt underliv

hej och välkomna till dagens nattblogg. Jag skriver detta för jag inte kan sova p.g.a. min över aktiva hjärna.
Idag har jag ÄNTLIGEN vart hos gynekologen. Jag vet att det kanske låter lite konstigt, med tanke på att det kanske inte är något man längtar efter att göra. Men där har jag i alla fall vart idag.
I november fick jag urinvägsinfektion för första gången sedan jag var typ 7. Jag fick det igen för ungefär en och en halv vecka sen. Sedan dess så har jag gått runt med återkommande smärtor och svårt att kissa, så idag frågade Dani hans mamma om hon kunde följa med mig till gynekologen...

Hon som är så supersöt och underbar följde med mig till sin gynekolog och jag fick tid samma dag, alltså idag. Hon satt och översatte allting för mig som han sa och hon följde till och med in i rummet för att jag skulle kunna förstå vad som händer med min kropp. Fantastisk kvinna.
Under november la jag ner ungefär 15€ på mediciner, vilket inte är så mycket för att få urinvägsinfektion en gång. När jag sen fick det igen för en vecka sen så la jag ner ungefär 25€ på mediciner och tranbärstabletter. Idag när det var nått annat jag skulle behandla för så fick jag lägga ner ytterligare 20€ + de 110€ för gynundersökningen.....

Det kostar alltså att vara sjuk, men jag kan även tycka att det lönade sig att gå till gynekologen för nu kommer jag inte behöva lägga 20€/månad på mediciner, utan nu kanske jag inte behöver köpa det på 6 månader förhoppningsvis.

Nu kanske jag kan sova, efter att ha skrivit lösningar på problemet i Sierra Leone och tagit upp dagens ämne i bloggen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0