Mål uppnått

Nu har jag väl klarat det jag kom ner för, förbättra min spanska! I 1an hade jag ett E i spanska och jag kan väl säga att vi hade spanskalektion 2 gånger i månaden typ så kanske inte så konstigt. Nu ligger jag i vilket fall på ett B så sålänge jag får ett bra betyg i spanska kanske jag kan va nöjd med det här året..
 
Ta det med lite ironi mamma och pappa, jag tänker fortfarande fortsätta plugga! 
 
På fredag får jag och Dani huset! Inte riktigt sant men nästan, hans mormor kommer men hon är trevlig så det ska nog inte vara några problem. Ska bara bli så skönt att komma någonstans där det finns en familj. Jag känner mig mycket tryggare hemma hos dom, det är möblerat så man får plats att röra sig, det finns inte bara konstiga saker i kylen, jag kan stänga in mig på Danis rum om jag skulle vilja osv. Det är ett hem på ett annat sätt och framför allt så tror jag att det finns ett uns av den svenska kulturen där också vilket antaligen känns skönt för mig utan att jag tänker på det.
Dom är inte svenskar direkt, Dani och hans pappa är spanjorer och hans lillebror, det är egentligen bara Martina som är svensk men det räcker verkar det som.
 
 
bild från min födelsedag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0