varför kan vi inte bara vara ärliga?

Ni vet när man ska skriva en uppsats så måste man hålla på o skriva syfta, bakgrund och metod/matrial osv.. Där måste man ju alltid skriva att bakrunden till varför man skriver den är för att få en "bredare förståelse" eller för att man har varit intresserad av det typ... varför kan man inte bara få skriva typ: Jag skriver den här uppsatsen i avsikt att få ett bra betyg vilket kommer leda till bra utbildning och jobb, som i sin tur kommer göra mig rik och lycklig? Eller typ: Uppsatsen är skriven på grund av att politikerna tycker att jag blir smartare av att ägna hela min fritid åt att skriva en 20 sidors uppsats om något jag aldrig kommer ha nytta av.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0