det finns mycket jag lärt mig

Jag sitter och funderar på vad alla ser för extra kvaliteer hos personer som har bott utomlands... Jag har nämligen suttit och funderat på detta ett dag då jag för några dagar sedan blev medlem på arbetsförmedlingen. En del av jobber skriver i sina beskrivningar att de är plus i kanten om man har bott utomlands eller har liknande erfarenheter. Därför fick det mig att tänka, vad har jag som inte andra har efter dessa två år.
Jag har då kommit fram till några saker:
 
Jag har lärt mig att vistas i en annan kultur, och det lär mig inte bara om spansk kultur och det gör att jag får bättre förståelse för alla människor och får mig att fundera innan jag sätter en stämpel och lägger människor i fack. 
 
Jag har lärt mig att ta eget ansvar till viss del. Jag har inte längre en mamma eller pappa som hela tiden pressar mig till att göra saker utan jag måste på så sätt hitta inre motivation och ständigt motivera mig själv, vilket jag tror är lärorikt. 
 
Jag har lärt mig att vara självständig. Jag är inte riktigt lika beroende av bekräftelse som jag var innan, tidigare tyckte jag att det var något som förgyllde min vardag när jag fick komplemanger eller när något fick mig att känna mig duktig eller att jag kanske till och med kände mig ensam när ingen var med mig för att jag kanske missade något. Nu känner jag mig mer lugn, det är ok om jag är ensam, jag kan njuta av att vara med mig själv och ta hand om mig och när man kan göra det så kan jag ge mer uppmärksamhet och må bättre utan bekräftelse när jag är med mina vänner. 
 
Sen har jag ju faktiskt nästan lärt mig ett nytt språk!
 
Japp där har ni min töntiga men ändå nyttiga lista, dock ser jag inte varför detta är något som arbetsgivar söker hos en person..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0