måste man vara kompis med alla svenska i spanien

asså så fort man träffar någon svensk här nere i Spanien så låtsas dom typ att man är kompisar. Jävla idioter, bara för att vi råkar komma från samma land så betyder det ju inte att vi måste prata, dom hade ju inte direkt snackat med mig om vi hade stått på samma buss i stockholm men om vi står på samma buss i funkan är det ju tydligen något helt annat. Blir även sur på alla svennar eller alla som inte är spanjorer som kommer in på cafet och ska veta hela ens livshistoria bara för att man inte är från spanien. Jag jobbar bara på cafet som vilken annan tonåring som helst dom behöver ju liksom inte göra någon grej av det JAG BLIR JU GENERAD OCH KAN INTE GÖRA MITT JOBB ORDENTLIGT!!!! 
Idag var det ett par från norge som kom in och satte sig och började fråga vad jag gör här och om jag har familj här osv, det är väl inget dom har med att göra, gå tillbaka till att vara som normala skandinaver och prata inte med folk du inte har känt över 2 år och har haft tidigare konversationer med!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0