verkar som jag bidrar till könsuppdelningen

jag frågade just min lillebror "hur det går med tjejerna" och insåg direkt att jag borde frågat "hur det går med kärleken". Att vi ständigt som tjejer får höra "hur det går med killarna" och tvärt om för killar måste ju påverka den samhällssyn vi har idag. Om folk hade frågat mig när jag va liten hur det går med tjejerna istället hade jag kanske haft en helt annan syn på homosexualitet. Jag måste väl säga att jag inte har nån syn på det men jag är ju påverkad eftersom att jag just frågade min lillebror hur det går med tjejerna istället för hur det går med killarna. Jag har ju ingen aning om vilket kön han föredrar och jag bryr mig verkligen inte heller men när jag frågar honom "hur det går med tjejerna" så antar väl hans undermedvetna att det inte är normalt om han nu skulle gilla killar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0