Hej milou din aktiva jävel

Milou kom och hade till åsikter om mitt inlägg kring kvinnan och självklart tycker jag oxå att vi kvinnor är bäst. Jag skulle egentligen vilja att kvinnorna styrde hela världen och att allting var anpassat efter kvinnan men tyvärr ser inte världen ut så och jag känner att om vi kvinnor tycker att männen ska ha samma vilkor som kvinnorna så kommer dom tycka att vi ska ha samma vilkor som dem. Det finns hur mycket kvinnliga rekryteringsföretag som endast letar efter att anställa kvinnliga chefer och det är faktiskt många företag som leter efter att fylla upp sina högre positioner med kvinnliga arbetare för att man söker de kvinnliga egenskaperna. Och bara det tyder ju på att vi faktiskt har olika egenskaper som antingen är biologiska eller inlärda sen barnsben, men i vilket fall som helst så behöver inte den ena egenskapen vara bättre eller sämre än den andra. Det jag menar med olika roller är att vi kvinnor är gjorda för att föda barn till exempel, det är biologiskt omöjligt för en man att bli gravid (om han inte föddes som kvinna egentligen), det gör att vi måste stanna hemma några månader för att chilla lite när vi har pluppat ut ett barn ur vårt underliv. Förr i tiden var vi kvinnor överlyckliga över att vi kunde vara hemma med våra barn och ändå bli betalda och nu är vi bara förbannade för att männen inte tar mer del i föräldraledigheten. Jag tror egentligen inte problemet mellan man och kvinna är jättestort, det var väl det jag ville uttrycka med min förra text, så länge vi kvinnor visar hur vi vill ha det så får vi det så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0