Sierra Nevada

I fredags kl 05:45 var gymnasiet på feriaplasten och hoppade på bussen på Sierra Nevada och Granada. Bussresan tog ungefär 2,5 timme, under den tiden sov jag kan jag lova, och sen fick vi våra saker och så. Vi som bara skulle åka en dag fick vår utrustning mycket innan de andra så jag och Filip åkte upp innan och han köra ett varv. Vid den tiden var backarna helt fantastiska, fin snö och ingen is. Senare under eftermiddagen blev det mer människor och det blev isigare i backen. Jag, Agnes och Alva åkte i vilket fall som helst över till baksidan av berget och åkte där. Det var helt fantastiskt, vi var högst upp och man kände hur nära och stark solen var. Jag fick svindel för det var så högt även fast jag stod på marken..... Alva brände sig ganska mycket och det var många som fick väldigt mycker färg under den dagen.
 
Vi kom till hotellet i Granada och hade turen att bo på samma hotell som Barcelonalaget så det blev världens uppståndelse över det. Dock visade det sig senare att de kom samma dag som vi åkte, men bussen var i alla fall där. Jag sov med Philip, Kayed och Dani för min rumskompis kom mycket senare på natten och som ni vet så är jag väldigt både mörk och ensamrädd så jag fick trängas med tre grabbar istället. 
 
Jag hade valt att bara åka en av dagarna, ganska tur eftersom mitt knä gjorde fruktansvärt ont efter första dagen. Man fick välja om man ville åka till Alhambra eller parque de la ciencias, som är ett museum. Jag åkte till det sistnämnda. Det var väl helt ok. Vi satt ute i solen ett tag och vi gick runt och läste lite om hjärnan och kroppen, typiskt skolbesök.  Sen bar det av hemmåt och det blev som vanligt övernattning hos Dani


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0