still upppppp

well hello again! 
ligger bredvid en snarkande pojkvän och försöker skriva ett cover letter i engelska. Det min engelska lärare inte förstår är hur svår denna uppgift var. Hon tycker att det självklart är jätteenkelt att skriva ett kort litet brev till ett random universitet som kanske antar dig beroende på om du låter tillräckligt formell och har den rätta attiyden. Då skulle jag bara vilja säga till dig min kära lärare att du har fel. Hon förstår inte hur mycket press jag känner när jag ska uttrycka så mycket på så få rader. Ja jag har förstått att kvaliteen är det viktiga i brevet men det är just där pressen kommer, nu behöver jag lägga ner tid på varje ord för att få det att låta precis rätt. Det får inte vara för "narcissistisk" men man får heller inte låta som att man bönar och ber och samtidigt måste jag hitta ord som låter professionella och formella med en klang i varje mening och det är förbannat svårt. Därför ligger jag vaken klockan kvart över tolv när jag redan sen igår kväll bestämde mig för att somna klockan 9....
 
Ska väl försöka sova men annars är jag väl tillbaka om 50 min eller nått


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life by me

Mitt år i Spanien!

RSS 2.0